سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 37131

  بازدید امروز : 61

  بازدید دیروز : 1

شرکت مهندسی برناپرداز

 
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قربانی ::: شنبه 94/8/16::: ساعت 10:36 صبح

نتایج یک تحقیقات نشان می دهد، بیشتر کاربران اندرویدی از الگو های ساده برای قفل دستگاه خود استفاده می کنند. مطالعات بر روی چهار هزار الگوی انتخاب شده برای دستگاه های اندرویدی نتایج جالبی را رقم زد. بر اساس این تحقیقات 77% الگو های انتخاب شده برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی از یکی از چهار گوشه آغاز می شود. در بین چهار گوشه نیز نزدیک به 44 درصد از کاربران گوشه بالا سمت چپ را برای شروع الگوی خود انتخاب می کنند. در بین تمامی الگوهای انتخاب شده حدود 10% از کاربران از الگو هایی استفاده می کنند که شبیه یکی از حروف انگلیسی است. شش طرح زیر را که مشاهده می کنید بیشترین طرح هایی بود که کاربران برای قفل گوشی های خود از آن استفاده کردند.

الگو های دستگاه های اندرویدی به کاربران اجازه انتخاب یک طرح از 4 تا 9 حرکت را می دهد. طبیعی است هر چه تعداد حرکات بیشتر باشد امنیت دستگاه نیز بالاتر می رود. به طور مثال انتخاب یک الگوی 4 حرکتی 1624 حالت ممکن دارد که این مقدار برای یک الگوی 9 حرکتی بیش از 140 هزار حالت است. همین تحقیقات نشان می دهد که تمایل کاربران به استفاده از الگو های 4 حرکتی بیشتر از دیگر الگوهاست. به ترتیب الگو هایی که حرکات بیشتری را شامل می شوند طرفداران کمتری نیز دارد.

این تحقیقات نشان می دهد تمایل به استفاده از الگو های پیچیده در مرد های جوان بیشتر از دیگران است. همچنین مهمترین دلایل انتخاب الگو های قفل در کاربران برنامه های بانکی و نیز خرید های فروشگاهی است. محققین در پایان توصیه میکنند که از الگو های طولانی تر و غیر قابل مشاهده برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی استفاده شود تا راه های نفوذ افراد متفرقه به اطلاعات دستگاه به حداقل برسد.

همه در حالی که تمایل ویژه ای به ایمن بودن داریم، از پسورد یا گذرواژه ها متنفریم. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران داده های خود را با گذرواژه هایی ساده حفاظت کنند و در نتیجه، دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی به شکل فزاینده ای افرایش پیدا کند. اکنون و در زمانه فعلی، هنوز هم گذرواژه هایی همچون «password»، «p@$$w0rd» و «1234567» به شدت پر استفاده هستند. اندروید اما در سال 2008 عرضه شد و سپس گوگل «پترن – الگو» ها را معرفی کرد. تا کنون تصور می شد که پترن لاک اندروید‌ (ALP) ایمن تر از پسوردهای معمول است چرا که الگوها پیچیدگی بیشتری دارند و مربوط به مسائلی که کاربر به آنها علاقه دارد نیز نمی شوند. حال اما مشخص گشته که پسوردهای الگو-مانند اندروید نیز همانند گذرواژه های قدیمی تر، قابل حدس زدن هستند.

اکثر دستگاه های آندرویدی، حداقل پنج گزینه امنیتی مختلف برای قفل صفحه نمایش خود پیشنهاد می کنند. علاوه بر دادن رمز و الگو برای صفحه نمایش، شما می توانید از اثر  انگشت در سراسر صفحه نمایش استفاده کنید، همچنین از فناوری تشخیص چهره، و یا وارد  کردن PIN یا رمز عبور به گوشی تان استفاده کنید. تولید کنندگان دستگاه ها ممکن است این گزینه ها را با نام های کمی متفاوت برچسب بزنند، اما قابلیت های آن ها در مدل هلی گوشی و تبلت نسبتا ثابت است.

 


bornapardaz.ir

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

اشتراک