سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 37210

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 43

شرکت مهندسی برناپرداز

 
دانش و دارایی، هر عیبی را می پوشانند و تنگدستی و نادانی، هرگونه عیبی را آشکار می سازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: قربانی ::: پنج شنبه 93/8/15::: ساعت 10:45 صبح

 

طریقه در دست گرفتن دوربین یکی از آن مهارت هایی است که معمولا نادیده گرفته می شود در حالی که یادگیری این مهارت می تواند تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت عکس ها داشته باشد . حتی اگر تنظیمات دوربین را با توجه به شرایط محیطی به درستی انجام داده باشید , نگه داشتن اشتباه آن می تواند موجب لرزش دست شما و در نهایت افت کیفیت عکس شود . در ادامه با گجت نیوز همراه باشید .

 حتما می دانید که بهترین روش برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده از سه پایه است . با این حال اگر برای دوربین خود سه پایه خریداری کرده باشید هم همیشه سه پایه در دسترس نیست . بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه از بدن خود یک سه پایه بسازید تا از لرزش دوربین در زمان ثبت عکس , جلوگیری شود . روش صحیح نگه داشتن دوربین به نوع دوربین شما ( می تواند کامپکت یا SLR باشد ) و تمایل تان به استفاده از منظره یاب یا LCD دوربین بستگی دارد . در ادامه سعی شده روش های صحیح در دست گرفتن دوربین آموزش داده شود . توجه داشته باشید که این توضیحات برای افراد راست دست ارائه شده است .

 

این دوربین ها سنگین تر از دوربین های Compact هستند و معمولا لنز هم روی آن ها نصب می شود , در نتیجه وزن دوربین افزایش می یابد . بنابراین این دوربین ها را باید خیلی محکم و با ثبات در دست گرفت تا در زمان عکس برداری , لرزشی در دوربین ایجاد نشود . در زمان نگه داشتن دوربین های SLR :
– با انگشتان دست چپ , لنز را به آرامی در دست بگیرید .
– از دست راست برای کنترل تنظیمات دوربین استفاده کنید .
– آرنج ها را به سینه فشار دهید .
– دوربین را به آرامی به پیشانی فشار دهید و سر را کمی به جلو خم کنید .

فشرده شدن آرنج ها به سینه , تکیه گاه محکمی را برای دوربین به وجود می آورد . دست چپ عمده وزن دوربین را تحمل می کند . سه انگشت پایین دست راست با کمک کف دست , دوربین را محکم نگاه می دارند . انگشت اشاره دست راست روی دکمه ی شاتر قرار می گیرد و انگشت شست در پشت دوربین . در این حالت اگر دست چپ را رها کنید , دست راست دوربین را به خوبی نگه داشته است 

 

دیگر حالت های نگه داشتن دوربین

 

 

در وضعیت عمودی هم آرنج ها به بدن می چسبند و انگشتان دو دست به شکلی که ملاحظه می کنید در دو طرف دوربین محکم می شوند .

باز بودن آرنج ها احتمال لرزش دست را افزایش می دهند . اگر انگشت ها رها باشند هم ممکن است در مقابل لنز یا فلاش قرار گرفته و تصویر یا نور فلاش مخدوش کنند .

 

http://bornapardaz.ir


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

اشتراک