سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 37110

  بازدید امروز : 40

  بازدید دیروز : 1

شرکت مهندسی برناپرداز

 
از گمانهاى مردم با ایمان بپرهیزید که خدا حق را بر زبان آنان نهاده است . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/9/26::: ساعت 1:4 عصر

 

کمپانی هواوی روز گذشته رسما در پکن از اسمارت فون جدید خود با نام Honor 6 plus پرده برداری کرد ، اسمارت فونی که بیشتر بر روی دوربین آن مانور داده شده و نسخه بهبود یافته Honor 6 است که قبلا معرفی شده بود ، در ادامه شاهد معرفی و گالری تصاویر این محصول جدید باشید . 

از جمله مشخصات فنی این محصول می توان به نمایشگر 5?5 اینچی با رزولوشن 1080p ، چیپ پردازشی 8 هسته ای اختصاصی هواوی Kirin 925 با فرکانس 1?8 گیگاهرتزی ، حافظه رم 3 گیگابایت ، حافظه داخلی 32 گیگابایت به همراه پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی ، دوربین دو گانه 8 مگاپیکسلی که دارای توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن 13 مگاپیکسلی است ، باتری 3600 میلی آمپری ، ضخامت 7.5 میلی متری و بدنه ای از جنس آلومنیوم اشاره داشت .

هواوی در دوربین این اسمارت فون از فناوری که پیش از این مشابه آن را در HTC one m8 شاهد بودیم ، استفاده کرده است . با توجه به نوع تکنولوژی بکار رفته در دوربین این دستگاه ، شاهد ثبت تصاویری هستیم که از روشنایی و وضوح بهتری در کنار عمق فوکوس بسیار سریع (سرعت فوکوس 0?1 ثانیه )  برخوردار است . یکی از نکات برجسته این محصول می توان به قیمت بسیار عالی آن اشاره داشت . هواوی رسما از روز آینده Honor 6 plus را در دو نسخه تک و دوسیم کارته و با ترتیب قیمتی 323 و 403 دلار روانه بازار فروش می کند . گفتنی است ، که قابلیت مخابراتی LTE و همچنین تراشه NFC تنها در نسخه دو سیم کارته آن گنجانده شده است ، و در نسخه تک سیم کارته تنها ویژگی مخابراتی 3G لحاظ شده 

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: سه شنبه 93/9/25::: ساعت 2:48 عصر
تراشه نسل جدید اپل بنام A9 را کارخانه 4 میلیارد دلاری سامسونگ در آستین تگزاس خواهد ساخت.
 

 

کمپانی آمریکایی اپل باهدف توسعه تولید، دنبال شرکای جدید گشته و پس از آشتی کارخانه‌ای با سامسونگ به گفته منابع نزدیک به مدیران ارشد، قرار است تراشه A9 را سامسونگ برای اپل بسازد.

البته سامسونگ تنها سازنده این تراشه نخواهد بود و شراکت با کمپانی های تایوانی و چینی نیز ادامه خواهد داشت.

 تراشه 14 نانومتری FinFET مجهز به فناوری چند دروازه‌ای/ Multigate device توسط کارخانه سامسونگ در آستین تگزاس که در سال 2012 با سرمایه‌گذاری 3.9 میلیارد دلاری افتتاح شد، ساخته می‌شود.گفتنی است دو کارخانه سامسونگ قادر به تولید تراشه‌هایی با فناوری 14 نانومتری است.

A9 برای ابزارهای تولید 2015 در محصولات اپل استفاده خواهد شد و زنجیره تأمین و مسائل امنیتی دو دلیلی عنوان‌شده برای استفاده از کارخانه تگزاس اعلام‌شده است.

کمپانی تایوانی TSMC ظاهراً فناوری ساخت تراشه‌های 16 نانومتری داشته و در ساخت تراشه‌های A8 نقش اصلی را ایفا کرده است.

 

کاهش درآمد سامسونگ در سطح جهانی و افت سهام این کمپانی کره‌ای و نیز تلاش برای اتمام حل‌وفصل حقوقی دو کمپانی باعث شده تا این دو باهم کنار بیایند

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: پنج شنبه 93/9/20::: ساعت 10:27 صبح

 

نوعی درخت جدید، مکانی برای استراحت افراد به همراه خدمات اتصال آسان به اینترنت و شارژ‌کردن تلفن همراه را فراهم می‌کند. درخت eTree علاوه بر مکانی برای استراحت عمومی، سازه‌ای اجتماعی و محیطی بوده و بخشی از یک مجسمه زیست‌بومی است. این فناوری با هدف ارتقای آگاهی افراد از محیط و ایجاد ارتباط بین جامعه و محیط ساخته شده است.


سامانه ابداعی از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کند که روی شاخه‌هایش قرار دارند و این پنل‌ها انرژی و الکتریسیته را از خورشید برداشت می‌کنند. eTree برق مورد نیاز نقاط شارژکننده یو‌اس‌بی برای تلفن‌های همراه، وای‌فای مجانی برای ناحیه احاطه‌کننده آن و صفحه ال‌سی‌دی‌ خود را تامین می‌کند. این درخت روشنایی شب‌هنگام را نیز مهیا می‌کند.

 

شاخه‌ها و پنل‌های خورشیدی علاوه بر تولید الکتریسیته، سایه‌ای برای کاربران ارائه می‌دهند و بسته به نوع پیکربندی درخت، می‌توان نیمکتی برای استراحت عموم و یک آبخوری را برای حیوانات خانگی در آن جاسازی کرد. این درخت برای استفاده در نواحی شهری و مسکونی مانند حیاط‌ منازل، مدارس، دانشگاه‌ها و پارک‌ها طراحی شده و می‌توان آن را بر اساس نیازهای مکانی خاص پیکربندی کرد

http://bornaprdaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/9/19::: ساعت 12:52 عصر

 

شرکت های کره ای الجی و سامسونگ از دیرباز رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشته اند و اکنون سری گلکسی اس سامسونگ با سری G الجی رقابت میکند، فبلت های سری نوت سامسونگ با فبلت های G Pro  الجی به رقابت میپردازند که هم اکنون کمپانی الجی قصد دارد در زمینه قلم های لمسی یا استایلوس نیز با سامسونگ وارد عرصه رقابت شود. 

به تازگی اخباری مبنی بر تولید قلم های استایلوس به نام “G Pen” توسط کمپانی الجی شنیده شده است که با امکاناتی خارق العاده تا سال 2015 میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. البته چند ماه پیش نیز یک تلفن هوشمند به نام “LG G3 Stylus” در بازار عرضه شد که خبر از مقدمه چینی الجی برای ورود به این عرصه میداد تا اینکه امروز رسما اعلام شد که کمپانی مذکور تولید قلم های لمسی هوشمند را در دستور کار خود خواهد داشت.

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: سه شنبه 93/9/18::: ساعت 1:32 عصر

 

در نسخه جدید نرم افزار نست منوی تازه‌ای به نام مرور سریع در نظر گرفته شده که دمای بیرون منزل را در دسترس کاربران قرار می دهد. نرم افزار همراه این برنامه هم از قابلیت مذکور برخوردار است.

برای مشاهده این اطلاعات بر روی ترموستات هم کافیست کاربر آن را یک درجه بچرخاند تا هم دمای خارج خانه دیده شود و هم مشخص شود میزان انرژی مصرفی و انرژی ذخیره شده به چه میزان است. همچنین قابلیت تست هم به ترموستات نست اضافه شده تا مشخص شود، سیستم گرمایش یا سرمایش به درستی کار می کنند یا خیر.

قرار است نسخه به روزشده این نرم افزار یعنی نسخه 4?3 ظرف یک هفته آینده در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. طراح این ترموستات هوشمند شرکت گوگل است.

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: پنج شنبه 93/9/13::: ساعت 10:40 صبح

گوگل از دیروز استفاده از یک چک باکس را جایگزین کپچا کرده است. کپچا کادری است که حروف و اعداد بصورت نامنظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و کاربر باید آن‌ها را به ترتیب نوشته شده در کادر دیگری وارد کند. این پروسه به دلیل شناسایی کاربران واقعی از روبات‌های نرم‌افزاری صورت می‌گیرد. گوگل استفاده از چک باکس ساده را در دستور کار قرار داده است. برای استفاده از روش جدید کافی است کادری را که در جلوی عبارت «I"m not a robot» قرار گرفته، کلیک کرد.

گوگل متد جدید شناسایی روبات‌های نرم‌افزاری را «No Captcha reCapthcha» نام گذاری کرده است. شاید بسیاری سیاست گوگل را یک قدم رو به عقب بدانند. این کمپانی اخیرا موفق به توسعه‌ی هوش‌مصنوعی شده که از طریق آن قادر است بدون نیاز به دخالت عامل انسانی، تمامی کپچاها را بصورت نرم‌افزاری تشخیص دهد.

واینی شِت، مدیر پروژه‌ی reCaptcha با انتشار پستی در وبلاگ خود در مورد روش جدید گوگل چنین اظهار نظر کرده است:

شاید API روش جدید که reCaptcha نام دارد بسیار ساده به نظر برسد، اما پشت پرده شرایط بگونه‌ی دیگر و پیچیده است.

در روش جدید، رفتار کاربر قبل، بعد و در زمان نمایش چک‌باکس reCaptcha تحت نظر قرار می‌‌گیرد. در گجت‌های موبایل نیز روش جدید بصورت تصویری نمایش داده می‌شود که کاربر باید از مجموع تصاویر نمایش داده شده در قسمت زیر، تصویر مشابه را یافته و روی آن کلیک کند.

وی در ادامه گفت:

سرویس‌هایی چون اسنپ‌چت، وُردپرس، هامبل باندل و شماری دیگر که این روش را جایگزین روش کپچا کرده‌اند، خبر از نتایج امیدوار کننده‌ای دارند. برای مثال در هفته‌ی گذشته بیش از 60 درصد از ترافیک وردپرس و 80 درصد از ترافیک هامبل باندل، از روش جدید استفاده کرده‌اند که نتیجه‌ی آن ورود سریع‌تر به حساب کاربری است.

 

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/9/12::: ساعت 10:58 صبح

 

 


 
نویسنده: قربانی ::: سه شنبه 93/9/11::: ساعت 3:5 عصر

 

از زمانی که لاستیک به عنوان پوشش در چرخ خودروها مورد استفاده قرار گرفت ، یکی از چالش های پیش رو مشکلی پنچری و بلا استفاده شدن تایر ها پس از خارج شدن باد درون آنها بود.اکنون شرکت تایرسازی میشلن با آغاز تولید صنعتی تایرهای بدون باد، کابوس پنچری تایرها را به حاشیه می‌راند.

 

طرح اولیه تایرهای بدون باد که به نام Tweel شهرت یافته‌اند با مکانیسم ترکیب سطح تایر و پره‌هایی از جنس پلاستیک فشرده برای اولین بار در سال 2005 توسط این شرکت تایرسازی ارائه شد.

 

طبق اظهارات مسئولان شرکت، تایرهای Tweel از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نسل فعلی برخوردارند به نحوی که این تایر‌ها تا سه برابر بیشتر از تایرهای فعلی عمر می‌کنند و همچنین هنگام فرسوده شدن سطح تایر، تنها بخش سطحی تایر تعویض می‌شود که این امر از اتلاف منابع نفتی جلوگیری می‌کند.

 

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: یکشنبه 93/9/9::: ساعت 2:46 عصر

 

 


با «جت‌پک»/Jetpack جدیدتوسعه یافته توسط موسسه تحقیقات پنتاگون، دارپا/DARPA می‌توان با پای پرنده، 200 متر را در 25 ثانیه طی کرد.
 

 

محققان دانشگاه آریزونا (با هزینه و مدیریت دارپا) دست به توسعه ابزاری منحصربه‌فرد و رباتیک برای سربازان در جنگ‌زده‌اند که اگر شکل عملیاتی به خود گیرد باعث می‌شود تا سربازان در میادین جنگ بتوانند سریع‌تر راه‌رفته و به مقاصد تعیین‌شده برسند.

نام این پروژه «4MM» یا 4 Minute mile است که در آن «جت پکی» ساخته می‌شود که سربازان بتوانند یک مایل را به‌وسیله این ابزار در 4 دقیقه طی کنند.

در این طرح مهم نیست وزن سرباز و میزان ادواتی که با خود حمل می‌کند(به‌صورت کوله شخصی و اسلحه و ...) چقدر باشد. مأموریت تعریف‌شده 4 دقیقه برای هر مایل پیاده‌روی جنگی است.(خود جت پک 11 پوند وزن دارد)

قطعاً «پای پرنده» برای فرار از صحنه غافلگیری در جنگ ، نجات‌دهنده جان یک سرباز است و محققان امیدوارند به‌زودی به چنین ابزاری به‌صورت عملیاتی و کاربردی دست یابند.

 

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: یکشنبه 93/9/9::: ساعت 2:28 عصر

 

 

 

اکنون دیگر نمی توان گفت که شایعه ای که می گفت اپل بر روی آیپدی بزرگتر کارمی کند حقیقت ندارد. شایعات به قدری بر منابع معتبر تکیه کرده اند که دیگر باور عدم وجود این محصول سخت است اما جزییاتی از ان منتشر نشده است. این تبلت که بزرگتر از محصولات قبلی اپل است می تواند iPad Pro یا به توجه به نام گذاری آیفون 6 ها iPad Air Plus نام بگیرد.

نسخه ی ژاپنی MacFan تصویری منتشر کرده که در آن پیش نویس هایی مربوط به آیپد بزرگتر مشاهده می شود. این تصویر که سایز عضو بزرگتر خانواده ی آیپد را 305.31 x 220.8 x 7 میلی متر عنوان کرده است ما را از سایز 12.2 اینچی صفحه نمایش این تبلت آگاه می کند.

در این گزارش نام پردازنده ی A9 اپل ذکر شده و همچنین عنوان شده که 4 اسپیکر برای این آیپد در گوشه های کیس تعبیه خواهد شد تا صدای استریو ایجاد کند. شاید اکنون زمان آن رسیده که آی او اس را بر روی صفحه های بزرگتر ببینیم.

http://bornapardaz.ir


 
   1   2      >
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

اشتراک