سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 37088

  بازدید امروز : 18

  بازدید دیروز : 1

شرکت مهندسی برناپرداز

 
اساس حکمت، همراهی با حقّ است و فرمان بردن از حقدار . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/11/29::: ساعت 10:33 صبح

 

گوشی Coolpad Ivvi K1,ویژگیهای گوشی Coolpad Ivvi K1,باریک ترین گوشی جهان

باریکترین گوشی جهان معرفی شد/ با Coolpad Ivvi K1 آشنا شوید
در دورانی به سر می بریم که هر چند ماه یک بار با تیتر “نازک ترین گوشی دنیا معرفی شد” روبرو می شویم و شرکت های چینی این عنوان را به یکدیگر پاس می دهند. Coolpad Ivvi K1 جدیدترین گوشی نازک دنیاست که با 4.7 میلیمتر ضخامت، عنوان نازک ترین را از گوشی Vivo X5 Max گرفته است.

 

گوشی Coolpad Ivvi K1,ویژگیهای گوشی Coolpad Ivvi K1,باریک ترین گوشی جهان

 

گوشی Vivo X5 Max با ضخامت 5.2 میلیمتر پیش تر به عنوان نازک ترین گوشی دنیا شناخته می شد. اکنون گوشی 4.7 اینچی Ivvi K1 با 4.7 میلیمتر ضخامت توانسته این لقب را یدک بکشد. البته این گوشی مشخصات سخت افزاری قوی ندارد و به نوعی یک میان رده به حساب می آید.

 

گوشی Coolpad Ivvi K1,ویژگیهای گوشی Coolpad Ivvi K1,باریک ترین گوشی جهان

 

در طراحی بخش پشتی این گوشی از الگوی خاصی استفاده شده است که به گفته شرکت Coolpad هیچ اثر انگشتی جذب نمی کند. همانطور که گفته شد در جلوی این گوشی صفحه نمایش 4.7 اینچی قرار دارد ولی هنوز رزولوشن این صفحه نمایش مشخص نیست. دوربین اصلی دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی است و در جلوی گوشی دوربین 5 مگاپیکسلی وظیفه گرفتن سلفی برای کاربران را به عهده دارد.

 

 گوشی Coolpad Ivvi K1,ویژگیهای گوشی Coolpad Ivvi K1,باریک ترین گوشی جهان

 
پردازنده اصلی دستگاه نیز چیپست Sanpdragon 410 است. کلاک پردازشی این پردازنده 64 بیتی روی 1.2 گیگاهرتز تنظیم شده است. 1 گیگابایت حافظه رم همراه با 8 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از 4G LTE را هم به مشخصات سخت افزاری این گوشی اضافه کنید. منبع نیرو دهنده این سخت افزار هم باتری 1800 میلی آمپری است.
بازار عرضه این گوشی نیز کشور چین تعیین شده و به با قیمت تقریبی 208 دلار در این کشور و در رنگ سفید فروخته خواهد شد. 

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: سه شنبه 93/11/28::: ساعت 11:47 صبح

 

تلویزیون, رایانه, کنترل از راه دور تلویزیون

طرح جدید اپل برای کنترل حرکتی تلویزیون و رایانه
شرکت اپل در دستاوردی که به معنی پایان استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون و صفحه کلید رایانه است، طرح ثبت اختراعی را برای کنترل‌های حرکتی سه‌بعدی ارائه کرده است.
این سیستم از دوربین سه‌بعدی برای پیگیری حرکات بهره برده و از آن برای کنترل یک رابط روی صفحه نمایش استفاده می‌کند.
اواخر سال 2014 اعلام شد که اپل شرکت Primesense را که حسگر کینکت را برای مایکروسافت تولید کرده بود، به قیمت 350 میلیون دلار خریده است؛ طرح ثبت اختراع جدید اپل به یک کنترل رابط کاربر سه‌بعدی مرتبط است. این فناوری بر روی تلویزیون اپل یا دستگاههای iOS قابل استفاده است.


این طرح همچنین به توضیح چگونگی کار کاربران با این فناوری پرداخته است. برای مثال در سناریویی با استناد به یک نوار، کاربر دست خود را بالا برده تا گزینه پیگیری حرکت را فعال کند؛ اگر کاربر دستان خود را از میدان دید سخت‌افزار حسی خارج کند، نوار در پائین صفحه می‌افتد.همچنین کاربران می‌توانند رایانه‌های مکینتاش خود را با کشیدن دستشان به سمت بالا باز کنند.

 

در سال 2013 شرکت اپل توانست حق ثبت اختراعی برای یک دوربین سه‌بعدی را بدست بیاورد. این ابداع شامل سیستمی با قابلیت ثبت تصاویر دوبعدی وضوح پائین است که حتی پی از ثبت و پردازش تصاویر، می‌توان بر روی آن‌ها تمرکز کرد. این کار با ثبت کل میدان نور یک تصویر مشابه فناوری موجود در دوربین‌های Lytro انجام می‌شود که بر اساس آن، تصاویر به جای دو بعد، بصورت سه‌بعدی ظاهر می‌شوند.

 

بر اساس برگه‌های ثبت اختراع که در سال 2011 پر شده، عکاسان می‌توانند تصویر را ثبت کرده و منطقه اصلی تمرکز را چندین بار تغییر داده و تصاویر مختلف تولید کرد. این تصاویر از طریق آرایه میکروعدسی‌ها ثبت می‌شوند. این آرایه جداشدنی بوده و کاربر می‌تواند در زمان تمایل برای قبت تصویر وضوح بالا، این بخش را جدا کند.
در حال حاضر از یک آرایه مشابه در دوربین میدان نوری Lytro استفاده می‌شود.

http;//bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: دوشنبه 93/11/27::: ساعت 1:26 عصر

 

کیبوردی با تغییر نمادها,کیبورد Jaasta,صفحه کلید

Jaasta،کیبوردی با کلیدهای جوهر الکترونیک و قابلیت تغییر نمادها
یکی از عوامل سرعت تایپ با کیبورد، استفاده فرد از میان‌برها است. با این‌حال محققان در حال‌ توسعه کیبورد جدیدی هستند که با آن دیگر نیازی به یاد سپردن میانبرها نیست، زیرا نمادهای روی کلیدهای آن با به‌کارگیری جوهر الکترونیکی بر اساس نوع استفاده تغییر می‌کنند.


Jaasta، کیبوردی با کلیدهای جوهر الکترونیک و قابلیت تغییر نمادها است. این ویژگی Jaasta را قادر به تغییر نمادهای هر کلید بر اساس زبان و برنامه‌ی مورد استفاده‌ کاربر می‌کند. برای مثال، اگر کاربر در حال کار در محیط فتوشاپ است، نمادهای روی کلیدها نشان‌دهنده میانبرهای مربوط به این برنامه‌ تغییر خواهند کرد.

 

کیبوردی با تغییر نمادها,کیبورد Jaasta,صفحه کلید


یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کیبورد جادویی Jaasta ، قابلیت اتصال به گجت های مختلف از طریق شبکه وایرلس است. این کیبورد می‌تواند برای کنترل یک تلویزیون متصل به لپ‌تاپ از فاصله‌ی ده متری مورد استفاده قرار گیرد.Jaasta همچنین از یک واحد تاچ‌پد 3.7 اینچی برای ناوبری‌های مجازی و همچنین دستیار مجازی صوتی به‌منظور استفاده برای ذخیره، حذف، ارسال و جستجوی فایل‌ها، کلیدهای میان‌بر مدیا با قابلیت پیکربندی و  عمر باتری دوازده ماهه بهره می‌برد.

 

کیبوردی با تغییر نمادها,کیبورد Jaasta,صفحه کلید

 

کمپانی Jaasta همچنین در حال توسعه موسی بی سر و صدا است؛ در هنگام کلیک بر روی کلیدهای این موس هیچ‌گونه صدایی شنیده نمی‌شود. این موس مجهز به 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، درگاه USB 3.0 برای اتصال فلش مموری و عمر باتری دوساله است. به گفته شرکت سازنده، کیبورد جادویی و موس بی‌صدا قرار است در صورت تأمین منابع مورد نیاز از طریق یکی از کمپین‌های حمایتی در آینده‌ای نه‌چندان دور به بازار عرضه شود.

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: یکشنبه 93/11/19::: ساعت 11:37 صبح
چمدان هوشمند این امکان را برای کاربر فراهم می آورد که از امکانات زیادی در حین سفر برخوردار گردد.

طراحان فرانسوی چمدان مسافرتی هوشمندی را ساخته اند که امکانات زیادی را برای کربران آن فراهم می آورد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,چمدان هوشمند

 
این چمدان های مسافرتی هوشمند، دارای قفلی هستند که با اثر انگشت کاربر باز و بسته میشود، دارای سیستم ردیابی است که کاربر را از مکان چمدان مطلع میکند، همچنین برای شارژ آن میتوان از شارژهای گوشیهای هوشمند استفاده کرد.

http://bornapardaz.ir

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,چمدان هوشمند


بنابر این گزارش، سیستم ایمنی اثر انگشتی این چمدان هوشمند، علاوه بر حساس بودن به اثر انگشت، دارای یک ID است که روی گوشی همراه امنیت مسافرت را برای کاربران چندید برابر بالا میبرد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,چمدان هوشمند


همچنین کاربران میتوانند با استفاده از این چمدان هوشمند زمانی که چمدان در دسترس کاربر نیست با استفاده از سیستم بارکدخوان هوشمند آن، از وضعیت وسایل خود باخبر شوند. یکی دیگر آن این است که کاربر میتواند با استفاده از این چمدان از وضعیت آب و هوای مقصد هم مطلع شوند.


 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/11/15::: ساعت 1:2 عصر

باستان‌شناسان موفق به کشف جسد یک راهب در مغولستان شدند که سالهاست در حالت نشسته قرار دارد. بر اساس اعلام رسانه‌های مغولستان، باستان شناسان در این کشور جسد یک راهب مومیایی را کشف کردند که 200 سال است با کمترین تغییر بصورت چهار زانو نشته است.

 هنوز اطلاعات دقیقی درباره محل کشف این جسد مومیایی فاش نشده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بدن این راهب پس از مرگ کاملا با پوست گاو پوشانده شده بوده و محققان هم اکنون مشغول بررسی بیشتر این یافته هستند.

کارشناسان گمانه‌زنی کرده‌اند که این راهب احتمالا معلم «ایتیگیلوف»، لامای معروف بودا بوده که او نیز در سال1927 بصورت نشسته درگذشت و به همان صورت دفن شد.

 

 


 
نویسنده: قربانی ::: یکشنبه 93/11/12::: ساعت 11:44 صبح

همین دو روز پیش بود که خبری مبنی بر موفقیت‌های اپل در فروش و سود را منتشر کردیم، جایی که این کمپانی آمریکایی توانست رقم خیره کننده 74 میلیارد دلار فروش و 18 میلیارد دلار سود را نصیب خود و سهام دارانش کند.

حال جف گوردون، یکی از مدیران ارشد اچ‌تی‌سی این موفقیت را در توئیتر خودش به اپل تبریک گفته اما در همین حال، از واژه “terribly boring” به معنای فوق العاده خسته‌کننده برای آی‌فون استفاده کرده است.

بر طبق گفته گوردون، محصول اپل یک دستگاه خسته کننده و در عین حال ساده در انتخاب است. او ادامه می‌دهد: من یک گوشی خاص‌تر، شخصی‌تر و مجذوب کننده‌تر برای خارج کردن از جیب خودم می‌خواهم؛ تعاریفی که درست با یک دستگاه اچ‌تی‌سی وان M8 سازگار است!

ماه پیش جف گوردون درباره سیاست‌های کاری اچ‌تی‌سی در سال 2015 گفته بود که شاهد یکی از برترین مقاطع تاریخی این کمپانی خواهیم بود که سرشار از سورپرایزهای گوناگون است.

البته ما هم بی‌صبرانه منتظر این سورپرایزها هستیم اما شاید پرچمدار جدید این کمپانی یعنی وان M9 را نتوان منظور وی دانست؛ چرا که با عکس‌ها و مشخصات درز شده از آن، تفاوت چندان فاحشی با نسخه قبلی در طراحی ندارد و باید انتظار محصولات جدیدتر و خاص‌تری را کشید.

از بحث آی‌فون هم جدا نشویم، به نظر شما صحبت‌های جف گوردون درباره آی‌فون درست است؟

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/11/8::: ساعت 11:2 صبح

 

گوش,گوشی هوشمند,معاینه گوش کودکان با موبایل

معاینه گوش کودکان در خانه با موبایل
شرکت تجهیزات پزشکی CellScope واقع در سان‏فرانسیسکو سامانه ‏ای به نام Oto HOME را ابداع کرده‏ که به گوشی هوشمند متصل می‏شود و به والدین امکان فیلم‏گرفتن از داخل گوش کودکانشان را در منزل می‏دهد.


بسته Oto HOME شامل محفظه سازگار آی‌فون 5 و آی‌فون 5 اس و یک گوش‏بین است که روی محفظه گوشی و دوربین تلفن همراه قرار می‏گیرد. گوش‌بین‏، ابزار نوری مخروطی‏شکلی است که پزشکان از آن برای معاینه گوش استفاده می‏کنند.

هنگامی که والدین فیلم گوش درونی کودکشان را ضبط می‏کنند، از خدمات Oto Connect برای به اشتراک ‏گذاشتن این فیلم با یک متخصص اطفال استفاده می‏ کنند. این متخصص می‏ تواند مشکلات گوش را ارزیابی کرده و در صورت نیاز آن را به یک داروخانه بفرستد.

 

در حال حاضر، این فناوری در نسخه ‏های محدود و برای اهالی کالیفرنیا موجود است و بهای پیش‏ سفارش آن 79 دلار اعلام شده است. انتظار می‏رود عرضه این سیستم در ایالات متحده اواخر ماه جاری میلادی آغاز شود. شرکت سازنده CellScope همچنین نسخه‏ای از این سیستم به نام Oto PRO را برای متخصصان اطفال ارائه می‏دهد. بهای پیش‏ سفارش این سامانه نیز 299 دلار اعلام شده است.

 


 
نویسنده: قربانی ::: یکشنبه 93/11/5::: ساعت 4:11 عصر

یک پردازنده ی 4 هسته ایARM با هسته های 1.4 گیگاهرتزی، 128 گیگابایت حافظه داخلی، مقداری رم، خروجی میکرو HDMI، دو پورت USB 3.0، وای فای داخلی، سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ احتمالا شما را به یاد یکتبلت یا لپتاپ می اندازد؛ اما درواقع این سخت افزار داخل یک ماوس تعبیه شده اند تا آن را تبدیل به یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل کنند!

البته که این سخت افزار مناسب انجام بازی های سنگین نخواهد بود، اما در واقع وقتی شما نیاز داشته باشید تا یک کار معمولی را با کامپیوتر کوچکتان انجام دهید، تنها کار مورد نیاز این است که خروجی میکرو HDMI آن را به یک مانیتور وصل کنید و تمام!

این ماوس که توسط گروهی لهستانی طراحی و ساخته شده است، دارای باتری داخلی بوده و از طریق یک پد ماوس که همراهش ارائه می شود، بصورت بی سیم و با تکنولوژی Qi شارژ می شود.

 

 

البته این طرح هنوز در مرحله ی تحقیق و توسعه قرار دارد، اما احتمالا راه زیادی تا تولید و عرضه ی آن باقی نمانده و بزودی باید منتظر مشاهده ی این دستگاه عجیب و غریب در کوله ی گیک ها باشیم.

http://bornapardaz.ir


 
نویسنده: قربانی ::: چهارشنبه 93/11/1::: ساعت 10:16 صبح

 

هوآوی که در سال های اخیر به یک کمپانی گوشی ساز مطرح تبدیل شده، همیشه پیشوند Ascend را روی گوشی های هوشمند خود قرار داده است. گزارشی که امروز منتشر شده ادعا می کند این کمپانی قصد دارد تا بعد از این کلمه اسند را از روی گوشی های هوشمند خود حذف کرده و از ترکیب یک حرف و یک عدد برای نامگذاری گوشی های هوشمند خودش استفاده کند. 

 بنابراین جانشین اسمارت فون Ascend P7 که گفته می شود در ماه مارس معرفی خواهد شد نام P8 را خواهد داشت.

مشخصات P8 به گفته منابع مختلف به این صورت خواهد بود:

صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت 1080×1920 پیکسل، پردازنده 8 هسته ای Kirin 930، رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی و سنسور اثر انگشت.

علاوه بر این گفته می شود که در ماه مارس در نمایشگاه MWC در بارسلونا شاهد معرفی یک گوشی دیگر به نام D8 (کلمه اسند حذف خواهد شد) خواهیم بود. D8 قرار است صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 1440×2560 پیکسل، پردازنده 64 بیتی Kirin 950، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی داشته باشد.

http://bornapardaz.ir


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

اشتراک